گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران از موفقیت رویکرد مدیریت شهری در کاهش فاصله میان شمال و جنوب شهر تهران سخن گفت.

منطقه 11

وی در مراسم افتتاح 111 طرح عمران شهری در منطقه 11 با بیان اینکه ما به مردم قول داده بودیم که اجازه ندهیم فاصله بین شمال و جنوب شهر بیشتر شود، گفت: امروز خوشبختانه به جایی رسیده‌ایم که براساس آمارها در بسیاری از موارد حتی فاصله شمال و جنوب شهر کاهش نیز یافته است.

شهردار تهران با تاکید براینکه همواره تلاش ما بر این بوده است که از کارهای انجام شده سخن بگوییم و وعده و وعید ندهیم، گفت: امروز مردم می‌توانند با نگاه به محل زندگی و اطراف خود، شاهد اقدامات صورت گرفته باشند و ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا به هدف مهم مدیریت شهری برای کاهش فاصله جنوب و شمال شهر دست یابیم.

قالیباف احداث خطوط مترو در مناطق جنوبی شهر را از اقدامات مهم در دستور کار شهرداری دانست و گفت: در حال حاضر در مناطق 10، 11، 16 و 17 با 4 دستگاه حفار روزانه بین 15 تا 20 متر تونل حفر می‌شود. وی افزود: 2 دستگاه حفار تونل زیر بزرگراه شهید نواب یکی به سمت شمال غرب و دیگری از سمت جنوب شرق مشغول حفاری خط 6 مترو هستند.

شهردار تهران ادامه داد: خط 3 مترو نیز که از خط 6 مترو جلوتر است از بزرگراه آیت‌الله سعیدی آغاز شده و در این مسیر به سمت میدان راه‌آهن، منیریه و در ادامه به سمت ازگل و شهید‌محلاتی ادامه دارد. همچنین در منطقه 11 ادامه خط اتوبوس‌های تندرو چمران از طریق بزرگراه نواب تا ترمینال جنوب در دستور کار است که امیدواریم این خط نیز بتواند خدمات رسانی مناسبی را به شهروندان در جنوب شهر داشته باشد.

قالیباف تصریح کرد: با وجود اینکه دولت در آخرین خرید واگن و اتوبوس کمکی به مجموعه مدیریت شهری نکرد اما تعدادی واگن‌ مترو به همراه اتوبوس به‌زودی وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی خواهد شد. شهردار تهران با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، از دولت انتظار می‌رود کمک‌های لازم را به حوزه حمل‌ونقل عمومی داشته باشد، گفت: برای آنکه بتوانیم پاسخگوی نیازها و درخواست شهروندان باشیم، باید همزمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو را افزایش دهیم اما متأسفانه تاکنون کمکی به مجموعه مدیریت شهری در این زمینه نشده است.

وی با اعلام اینکه خط 4 مترو تا پایان سال تکمیل شده و به شهرک اکباتان خواهد رسید، گفت: این اقدام در کنار احداث پل جوادیه و مجموعه فرهنگی نینوا که در محل مجموعه انبارنفت قدیم احداث خواهد شد از جمله مواردی است که توجه مدیریت شهری را به توسعه و رونق هرچه بیشتر جنوب شهر نشان می‌دهد.

وی با تاکید براینکه ادعا ندارد تمام کارهای انجام‌شده در شهرداری بی‌عیب و نقص است، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم و مشکلات شهر را یکی پس از دیگری مرتفع سازیم. قالیباف ابراز امیدواری کرد که مدیریت شهری بتواند به‌گونه‌ای عمل کند که شعار همیشگی «کیفیت بهتر زندگی» برای تمام مردم محقق شود.

شهردار تهران همچنین با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی سؤالات آنها در موضوعات مختلف بود. قالیباف در باره راه حل رفع مشکل بافت‌های فرسوده اظهار داشت: بافت فرسوده مهم‌ترین مشکل شهر تهران است که برای رفع آن از ساکنین بافت‌های فرسوده هیچگونه عوارض نوسازی دریافت نخواهد شد. این درحالی است که به گفته وی این بخشودگی بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری را خواهد کاست.

تعیین نرخ عوارض ساخت و ساز بر اساس معیارهای بانک مرکزی

شهردار تهران درباره میزان افزایش عوارض ساخت و ساز بعد از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: براساس سیاست‌ شهرداری و شورای شهر تهران افزایش میزان عوارض ساخت‌وساز براساس میزان تورم اعلامی از بانک مرکزی خواهد بود اما در هر حال به‌طور قطع در این زمینه کاهش قیمت نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: با نزدیک‌شدن به فصل زمستان مانند سال‌های گذشته شهرداری تهران با وجود اینکه وظیفه قانونی برای اسکان بی‌خانمان‌ها ندارد اما بنا بر وظیفه اخلاقی خود کمپ‌هایی را برای خانم‌ها و آقایان به‌صورت مجزا در نظر گرفته است

کد خبر 122305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز